PDA

Bekijk de volledige versie : Nec 1300 A

silverfox
05-12-2003, 00:06
Hoi,
heb deze writer gekocht en een dvd+ ermee gemaakt maar de - van hetzelde merk ( SKY ) gaat niet.
Weet iemand welke - dvd r er met deze writer wel goed beschreven kunnen worden.

Silverfox

Mike The Bike
05-12-2003, 07:50
Princo gaat prima, welke firmware heb je?

Heb vernomen dat op de HCC dagen oude voorraad is verkocht met Firmware 1.05.

Grtz Mike

crazymotha
05-12-2003, 07:56
de firmware 1.08 is uit en werkt super met de meeste DVD's.

Black Tiger
05-12-2003, 16:11
Phoe alweer gezakt in prijs zag ik... 114 euro. Op de HCC ging trouwens de duurdere Pioneer DVR a106 de deur uit voor 90 euro zag ik, en de Plextor 8x dvd brander voor 230 euro.

Anyway, dit las ik bij een leverancier van de Nec 1300:
unterstützt keine PRIMEON-ROHLINGE

Dus je zou eens de cd-info kunnen bekijken van die SKY cd's of ze van die fabrikant afkomen.

Princo's werken dan wel eens goed, dan weer eens niet, ligt er ook een beetje aan van welke fabrikant ze af komen.
Wat wel vrijwel altijd goed schijnt te werken zijn onder andere Arita, Datawrite, Nashua en Verbatim maar de Verbatim is erg duur.

Arita's kocht ik op de HCC voor 95 euro voor 100 stuks en liggen in de winkel vaak voor 125 euro de 100 stuks dus dat is best een aardige prijs. Dan heb ik het wel over de paarse Arita's +R. Ik brand zelf geen -R dvd's.

silverfox
06-12-2003, 14:12
Hoi ,

bedankt. Ik heb er de firmware 1.7 op want die was er al bij. Heb eventjes bij NEC gekeken maar de nieuwe Firmware is niet voor de OEM versie. Raar wel dat de + van dezelfde firma gaat en niet de -
Moet waarschijnlijk andere merken testen en anders blijf ik bij de ( nu nog ) duurdere + DVD r.
Heb ook nog eventjes op de homepage van die sky gekeken maar daar ben ik niet veel wijzer van geworden.

Groetjes Silverfox

silverfox
06-12-2003, 22:23
Hoi,
heb vandaag nog eventjes verbatim gekocht en intertronic.
Met stomp record max heb ik 1to1 copy geprobeerd maar niks en pas met data dvd ging ie perfect.
De intertronic deed op elk gebied NIKS.
Ga nu nog een paar andere kopen vavaf maandg en weet dan welke de beste zijn.
Trouwens zijn de verbatim dvd-r misschien durder ( 5 Sfr. per stuk ) maar ze werken wel in veel stand -alone players en je hebt er meteen een mooi/stabiel hoesje bij.
Test ook nog eventjes met windvd en nero 6.0 dvd en zie dan wel wat er gaat, maar volgens mij ligt het probleem bij de writer en niet bij de software.

groetjes Silverfox

Black Tiger
06-12-2003, 22:37
Ja Verbatim is inderdaad erg duur te noemen, maar zijn wel kwalitatief heel goede dvd's en cd's.
Voor cd's gebruik ik niets anders trouwens, voor DVD wel want ik vind ze toch een beetje -te- veel prijsverschil hebben met anderen van ook heel goede kwaliteit.

Stomp ken ik. Zelf maak ik backups met DVDShrink.

Ik heb trouwens gehoord (kan me vergissen) dat het beter is als je een dvd die je wilt backuppen eerst even een tiental seconden door Windvd laat draaien of Powerdvd. Niet de waarschuwingen etc. maar echt een stukje van de film zelf dus.

Daarna die Stomp openen het schijnt dat ie dan bepaalde settings overneemt van windvd/powerdvd wat ook weer helpt bij het copieeren van de copybeveiliging.
Dacht tenminste dat het om stomp ging, weet het niet meer 100% zeker.

Mike The Bike
06-12-2003, 22:49
Zoals Crazy al schreef, zet de 1.08 erin en no probs.

DVDShrink 3.0 Beta 5, Nero 6 en Princo werkt super.

Grtz Mike

silverfox
06-12-2003, 22:53
Hoi Black tiger,

heeft niks met de beveiliging van de dvd te maken want ik heb net weer een dvd geprobeerd van intertronic met gewoon copy van de harde schijf en die spuwt ie na 2 seconden er alweer uit.
De preis hier in zwitserland voor een - dvd r varieert tussen 3 tot 6 franken en de verbatim komt op 5 franken met de dvd case. Dus eigenlijk in pricipe vanwege de kwaliteit niks mis mee.
Liever 100% met de iets duurdere dan 3 keer de goedkopere in de vuilnisbak gooien.

Groetjes Silverfox

silverfox
06-12-2003, 22:55
Hey mike the bike,

met welke merken " no probs "

groetjes silverfox

Black Tiger
07-12-2003, 02:35
Volgens mij heb je dan een ander probleem. Misschien een bufferprobleem? I don't know.
Met de door mij genoemde merken nooit problemen gehad, zeker niet met de Nashua's.

silverfox
07-12-2003, 23:00
Hoi,
zou het niet beter zijn om een databank aan te leggen met de inhoud welk merk met welke writer gaat want anders blijven we hier eindeloos posten.
Ik heb mijn writer in 2 pc's uitgetest en alle schijven onder dezelfde omstandigheden.Dus ligt naar mijn bescheiden mening aan de schijfjes.
Ik geloof dat hier iedereen geholpen is met een goede lijst van wat met wat kan. Dit voorkomt verieringen voor in de kerstboom.
Lijkt me logisch.

Groetjes Silverfox

silverfox
07-12-2003, 23:47
hoi,

nog eventjes nahaken.
Het is niet bepaald klantenvriendelijk wat met de verkoop van de writers en de schijfjes op het moment gebeurt. Maar als consument heb je geen verhaal want je doet of met het apparaat of me de schijf iets illegaals dus ook geen verhaal.
Op de gebruiksaanwijzing van de magnetron staat duidelijk dat jij er je kat niet mag instoppen om die te drogen, maar als je een dvd - writer of een dvd schijf koop staat er niet beschreven wat wel of niet kan ( op de homepage EVENTUEEL wel).
Daarom mijn idee van een gegevensbank, dat is wel klantenvriendelijk.

Silverfox

Mike The Bike
08-12-2003, 07:41
Princo

Grtz Mike

silverfox
08-12-2003, 18:20
Hoi,

bedankt mike maar daar heb ik spijtig genoeg niet veel aan.
Werken van princo alle formaten of heb je maar 1 typschijf in gebruik.
Sorry jongens maar dit is niet enkel voor mezelf maar ik denk ook aan diegene die nog een dvd-writer gaan kopen.
Als jullie willen meewerken is het misschien eenvoudiger om een nieuwe topic te openen met daarin werkelijk alle gegevens : merk WRITER, R of RW en - of + ( voor de schijfjes ).
Alvast bedankt, het hoeft dus niet alleen over de NEC 1300 A te gaan.

Groetjes Silverfox

Mike The Bike
08-12-2003, 20:03
Ok! Princo dvd-r 4 speed, 85 cent p.st. Pioneer DVr 105 en Nec 1300 A met 1.08 firmware

Grtz Mike

silverfox
08-12-2003, 21:53
Hoi Mike

thanks ,thats what we need.
Het gaat hier om een groot gebied dat we afdekken want ik woon in zwitserland en andere forumgebruikers zeker ook ergens anders in europa en daar kom je niet aan de standaard nederlandse of belgische schijven.
Zo jongens, het begin is gemaakt.
Wie volgt
NEC 1300A : Sky +r en +rw, Verbatim -r :JA
Intertronic -r en Sky -r : NEE

Silverfox

hoek4
09-12-2003, 11:59
sony dru 500a pioneer a06

schijfjes mom -r thats whrite -r
nooit geen problemen

gr wil

avensis
09-12-2003, 20:19
Vermeld ook welke firmware er in je NEC zit dat kan nl ook verschil maken.
Firmware 1.08AU
Gebruik zelf naamloze DVD-R(is Ricoh) 4x.
Muv een probleem wat ik had met CloneDVD geen problemen.
CloneDVD had blijkbaar last van underruns. Nu kopieer ik eerst naar de HD met DVDdecrypter en brandt dan met NERO 6.
Avensis

silverfox
09-12-2003, 23:02
Hoi ,
Firmware 1.07.
Enne, de film was al gedecodeerd dus moet ik niks ondernemen met andere programma's.Zoals gezegd: dezelfde files vanaf de harde schijf maar met bovengenoemde programmas en schijven geeft ie het na 5 to 10 seconden op.Alleen met de drie van mij genoemde schijven loopt alles prima.
Moet misschien toch eventjes de firmware 1.08 uitproberen.
Mijn writer is een OEM versie, kan dit gevaarlijk zijn bij het uograden van de firmware want NEC waarschuwt daarvoor en wijst elke garantie nadien terug.

silverfox

Black Tiger
10-12-2003, 02:01
Gooi de Princo's nu maar weg want de meesten zijn prullen.
Op Satfun staat een posting van Captain Picard, daar staat ook wat over uitgelegd, en ook over welke dan wel goed zijn met mediatags erbij, kun je gelijk zien van welke fabrikant ze komen.

of me de schijf iets illegaals dus ook geen verhaal.
Nee dat is niet waar. Wat doe jij er dan illegaal mee?
Ik niets, want je betaalt al auteursrechten op de lege media dus daarmee heb je de rechten al betaald die je betalen moet.
Daar geeft het zich zelfs een uitspraak uit de 2de kamer over.:)

Tenzij je natuurlijk een copy maakt van iemand anders zijn spel of muziekcd en dan nog is het twijfelachtig of het wel illegaal is gezien de betaalde rechten.
Die iemand anders is dan wel illegaal bezig, jij niet. Zelfde als bij downloaden van internet. De aanbieder is illegaal, de downloader die het op dvd of cd zet niet.

silverfox
10-12-2003, 23:37
Hoi,
zijn we hier niet een beetje aan het afdwalen Black Tiger.
Ben het trouwens met je eens maar deze topic ging over iets anders en heeft blijkbaar weinig interesse bij de gebruikers van dvd's.
So be it en lekker verbranden dat spul.
Als je geld teveel hebt dan eventjes een PM aan mij en je kan mijn rekening nummer hebben in de CH om overtollig geld kwijt te raken.

Groetjes en prettige feestdagen
Silverfox

Black Tiger
11-12-2003, 01:17
Mijn excuus, je hebt volkomen gelijk, maarja ik laat me ook nogal eens graag een beetje gaan, blijft immers een leuke hobby.:D

Ook alvast Prettige Feestdagen voor jou gewenst!

dalton
11-12-2003, 18:15
hoi jongens
ik wou een nec 1300 a brander nemen
of de pioneer 105
die man waar ik laat branden werkt met die pioneer
die zegt dat die beter is hij werkt met de dvd,s merk traxdata,
en princo hij heeft nooit problemen
hij is verder gesloten hij denkt weer een klant kwijt lol
mij gaat het er om wat is het beste en wat geeft het minste problemen want die pioneer heeft geen problemen met eerder genoemde schijven .
eigenlijk heb ik er niet zoveel kaas van gegeten ik ben hoofdzakelijk met het sat gebeuren bezig geweest.
daarom vraag ik jullie om advies .
bedankt dalton

dalton
11-12-2003, 18:15
hoi jongens
ik wou een nec 1300 a brander nemen
of de pioneer 105
die man waar ik laat branden werkt met die pioneer
die zegt dat die beter is hij werkt met de dvd,s merk traxdata,
en princo hij heeft nooit problemen
hij is verder gesloten hij denkt weer een klant kwijt lol
mij gaat het er om wat is het beste en wat geeft het minste problemen want die pioneer heeft geen problemen met eerder genoemde schijven .
eigenlijk heb ik er niet zoveel kaas van gegeten ik ben hoofdzakelijk met het sat gebeuren bezig geweest.
daarom vraag ik jullie om advies .
bedankt dalton

dalton
11-12-2003, 18:16
staat er 2keer???????????????????????????????????
dalton

silverfox
11-12-2003, 22:49
Hoi,
Hier gaat het dus om eigenlijk.
Of een pioneer of een nec of andere.....
Als je weet weet wat er met te branden is kun je op de goedkoopste gaan want die werkt ook..
Als de lieve slapende mensen nu eens een beetje meer zouden schrijven op dit board dan lezen dan zouden de toekomstige kopers ( ook jij Dalton ) geholpen zijn.
Ik heb er al 1 en weet nu welke schijven werken en gooi GEEN geld meer de deur uit.
Maar het zou zonde zijn als we dat niet konden vermijden voor toekomstige kopers.....of zie ik dat verkeerd????????

Groetjes silverfox

Black Tiger
12-12-2003, 08:26
Kwaliteit betaal je meestal (niet altijd) en er zal dus echt wel een reden zijn waarom bijv. Plextor over het algemeen duurder is (uitstekende ervaringen mee) en andere merken goedkoper.

Zelf heb ik gekozen voor de Pioneer. De Nec doet er niet veel voor onder maar heeft hier en daar toch zijn eigenaardigheidjes.
Eigenaardigheden -kunnen- vaak echter middels een firmware upgrade verholpen worden waardoor de situatie heel anders word.

Je kunt dus voor beide branders gaan ze werken beiden erg goed. Persoonlijk ga ik altijd op de voorkeur van de warezscene af (die jongens branden veel he). :)
Die zeggen hoofdzakelijk Pioneer en een aantal anderen NEC.
Dat maakt dus dat je die beiden best kunt nemen, anderen zou ik laten liggen.
Of wat doorsparen en dan de 8x Plextor gaan kopen. Was op de HCC beurs voor 230 te krijgen en prijzen zakken, zal in januari/februari wel onder de 200 liggen.

dalton
12-12-2003, 09:49
@silvervox
ik begrijp wat je bedoeld als ik met een nec werk kan ik hier
vertellen wat hij goed brand dat scheeld een ander een hoop geld
nu lees ik inderdaad dat de nec met een nieuwe film ware
het ook goed doet
kijk eens op www.kieskeurig.nl daar kun je de top tien pakken
onder de branders met de ondervindingen van de gebruikers
ik ben benieuwd of jij daar wat kan ondekken
dan hoor ik dit graag hier
@bt
dat klopt over die pioneer 1.05 of 1.06?
die man brand daar 1000 films mee zonder problemen
dan neemt hij een nieuwe omdat hij 10 euro per film ontvangt
neemt hij geen risiko
dat kan dan ook wel van die 10.000 euro
ik kijk nog wel, na de feest dagen koop ik er een
dat moet er een zijn die geen problemen bij voorbaat gaat geven
zijn er nog mensen met ondervindingen
wie heeft een miskoop gedaan wie niet
met elby clonedvd moet heel goed te werken zijn
gr dalton

silverfox
12-12-2003, 16:03
Hoi,

ik blijf gewoon bij m'n NEC.
Het programma dat ik het liefste gebruik is STOMP NOW MAX.
Is ook voor cd's goed en images laten zich heel snel op een dvd
schrijven.

Silverfox

dalton
12-12-2003, 18:57
@silverfox
ik lees heel veel over stomp
hij moet beter zijn dan nero ,nero schijnt toch wel problemen
te hebben ,met cd merk ik daar niks van ik heb schik daarmee
is stomp op proef ergens van af te halen????
heb jij jou brander als slave staan of als master
ik kan niet gelijk steeds antwoord geven ik ben niet erg lekker
ik lig vaak op de bank een kou te pakken
ik kan niet uit ervaring praten omdat ik er nog een moet kopen
maar ik lees veel
lukt het jou nu beter en wat kosten die dvds waar het mee lukt
moet je nu er ook al film ware in blazen net zoals met een humax
dan word hij regio vrij en dan slikt hij meer klopt dat???
gr dalton

Black Tiger
13-12-2003, 02:25
Stomp hoor ik ook heel veel goede ervaringen over.
Overigens sprak ik over de DVR 106, dus de + en - brander, want ik ga er niet meer van uit gezien de huidige prijzen dat er nog iemand zich een alleen + of alleen - zou willen aanschaffen.

Als het goed is worden de DVD's na het branden dan ook regiovrij ja, dus overal in afspeelbaar.
Let op met het erin blazen van alternatieve firmware in branders. Over het algemeen gaan fabrikanten niet zo vlug (voor zover ik weet) firmwares beschikbaar stellen die je brander regiovrij maken, dat zou tegen de regels van de dvd-rechthebbenden indruisen.

Maar er is dacht ik wel voor diverse merken alternatieve firmware die dat wel doet, ook zijn er andere truukjes voor bij sommige schrijvers.

hoek4
13-12-2003, 16:44
plextor is wel goed maar houd er rekening mee
dat hij enkel op + 8X BRAND EN OP - 4KEER
EN MET MIN HEEFT hij toch wel wat moeite
ik werk zelf met sony en pioneer en zit op 20 per dag
heel weinig problemen

gr wil

Black Tiger
13-12-2003, 17:36
Ahja, sorry Hoek, had ik compleet vergeten, zal er wel mee te maken hebben dat ik alleen op + brandt, noodzakelijkheid voor de - heb ik niet, heb geen ps2.
Bedankt voor je verbetering!

silverfox
13-12-2003, 18:12
Hoi Dalton,
Stomp heb ik via één van de ezels gedownload om uit te testen en heb nu de officiele versie gekocht omdat ie beter bevalt dan de Nero.
Nero vindt ik dan weer eenvoudiger voor de vcd en svcd files
De + zijn de goedkoopste en liggen bij max. 4 Sfr. en de - varieren tussen de 5 tot 8 Sfr.

Groetjes en beterschap Silverfox

Black Tiger
13-12-2003, 23:21
Nero werkt ook heel leuk met DVD's die je zelf maakt, maar dan moet je er wel effe de DVD plugin in duwen.
Stomp ga ik deze week echt effe proberen, moet echt goed zijn en heb nog wat originele dvd's waar ik een backup van moet hebben.:)

silverfox
13-12-2003, 23:39
Hoi,
ik heb DVD -shrink gebruikt om een originele DVD te kopieren.
Je haalt er alle overbodige prul af en probeert natuurlijk niet de film zelf te komprimeren en die zet je dan op je harde schijf en nadien met Stomp branden.Heb je een DVD 5 film dan kun je gewoon direkt kopieren met stomp.

Groetjes Silverfox

Black Tiger
14-12-2003, 02:30
Wil ik ook graag iets bijleren. Wat is het verschil tussen een gewone DVD film en een DVD 5 film? Bestaat er ook zoiets als een DVD 1, 2, 3 en 4 film dan? Ik weet dat die 5 niet voor regiocode staat want Europa is 2 als ik het me goed herinner, maar zou dus wel graag weten waar ie voor staat.

Is er ook een gemakkelijke manier om te zien of je met een "gewone" DVD film of een DVD 5 film te maken hebt?

avensis
14-12-2003, 10:15
Originally posted by Black Tiger
Wil ik ook graag iets bijleren. Wat is het verschil tussen een gewone DVD film en een DVD 5 film? Bestaat er ook zoiets als een DVD 1, 2, 3 en 4 film dan? Ik weet dat die 5 niet voor regiocode staat want Europa is 2 als ik het me goed herinner, maar zou dus wel graag weten waar ie voor staat.

Is er ook een gemakkelijke manier om te zien of je met een "gewone" DVD film of een DVD 5 film te maken hebt?

BT een DVD5 film maakt gebruik van 1 layer een DVD9 van 2.
Een DVD9 bevat dan ook Gigs als een 5.
Avensis

silverfox
14-12-2003, 15:03
Hoi,
klopt de dvd 9 heeft om de 7 GB erop en de dvd meestal 4,3 GB.
Het is wel zo dat de "meeste " dvd 9 filmen een hoop prul erop hebben zoals trailers en " the making of " en spelletjes + nog vele onnodige geluidssporen. Die haal je er allemaal af met dvd - shrink en moet dan meestal de film niet komprimeren om op een normale dvd r te krijgen.
Kwaliteit blijft dan 100% bestaan.

Groetjes Silverfox

dalton
14-12-2003, 19:19
@silvervox
de meesten dvd spelers lezen de dvd - en geen dvd+
de nieuwe jvc pakt ook de dvd+rw maar niet de dvd+r
maar wel de dvd-r
mijn phillips dvd rekorder voor de TV
leest alles maar brand alleen dvd+
die phillips is de dvdr75 leuk voor de tv en de camcorder
alles op schijf geen banden meer werkt goed
in feb 2004 komt een film van denzel wachington in de bios
ik kan hem nu al kopen
gr dalton

silverfox
14-12-2003, 23:22
Hoi,

ikzelf heb een " STANDARD " dvd Player. Is het goedkoopste zwitsers merk dat ik ken ( voor 3 maanden 100 Sfr. + een nieuwe DVD film ) en die vreet gewoon alles. Spijtig genoeg niet meer in de handel want ik kan die alleen maar aanbevelen.
Daarom heb ik ook een writer gezocht die veel kan.

Groetjes Silverfox

Black Tiger
15-12-2003, 06:04
@Silverfox en Avensis: Bedankt voor de uitleg omtrent DVD5 en 9!

dalton
15-12-2003, 08:33
@silverfox
kan een writer van nu een dvd van meer dan 4.7 gb wegbranden
phillips is met dvds met meer gb op de markt gekomen
gr dalton

wim 3
15-12-2003, 12:44
hoy ik werk met een NEC 1300A 1.07
gebruik Datawrite- DVD,s 25 voor 34.95 bij
Funprice,s.
de proggie,s die ik gebruik zijn Any DVD+Clone DVD
geen problemen.

Greetz Wim.

silverfox
16-12-2003, 02:02
Hoi Dalton,

geen idee want die heb ik nog niet geprobeerd. Heb tot nu toe de gewoonlijke uitgetest.
Ben dus ook blij met de zogenaamde double layer dvd's ervaringen.
Enne als bemerking, ik heb geen financiele bedoelingen.Ik ben niet zo ééntje die er gelijk 100 kopien van maakt om er rijk van te worden. Zou ik kunnen want de navraag is groot, maar ik heb een familie om eten te geven en vanachter de tralies gaat dat niet zo goed. Dus mensen : geen vragen vanwege hoe of wat kopien per hoop.Ik praat hier gewoon over zekerheidskopieen met verandering van ondertitels of het geluidskanaal.
De rest is één ieder zijn eigen verantwoordelijkheid overgelaten.

Groetjes Silverfox

silverfox
16-12-2003, 02:11
Hoi wim 3 ,
bedankt voor de info.
Maar heb je die in NL gekocht of via internet of waar?????
Ik woon hier zoals vernoemd in de CH en daar hebben we niet altijd hetzelfde als bij jullie.
De preis is voor mij zeer interessant want dan betaal ik 40% minder en dat is genoeg blijkt me. Mijn hobby is al duur genoeg,dus sparen waar het gaat.

Groetjes Silverfox

Black Tiger
16-12-2003, 04:44
Datawrite zijn inderdaad ook goed, heb ik hier ook gehad.

@Dalton: Nee momenteel nog niet, zitten er wel aan te komen heb ik begrepen.

dalton
16-12-2003, 12:04
hoi @silverfox
ik deel jou mening ook
het is voor mij de hobby
vandaar dat ik eerst die philips dvdr75 gekocht had
maar dat brand alleen dvd+
en dat gaat weer niet bij oma enz in de dvd speler die is weer dvd-
van daar mijn uitbreiding idee voor een pc writer
dan kan ik met mijn camcorder, films enz alle kanten op
gr dalton

dalton
16-12-2003, 12:10
@bt
kijk dan kan ik beter mischien wachten?
want straks zit ik dat ik geen dvd9 kan bakken
ik zal daar eens info na doen
gr dalton . ps alles op dvd5 is zo goedkoop aan het worden?

Weazel
16-12-2003, 21:54
firmware 1.09 voor de nec 1300a is uit

http://www.necd.de/software/Firmware_ND-1300A_WIN109.zip

silverfox
16-12-2003, 22:15
Hoi Weazel,

ikheb het probleem dat ik een OEM versie heb van de nec 1300 A en op de homepage staat dat je de nieuwe firmware NIET voor de OEM mag gebruiken. Iemand hier ervaring mee wat je aan dit probleem kan doen.
Ze wijzen dus elke garantie van de hand als je het fout doed die jongens van de NEC ( waarom dan eigenlijk een OEM versie uitbrengen stelletje eikels ????????????)

Groetjes Silverfox

Weazel
16-12-2003, 22:33
volgens mij kan je die firmware er gewoon inblasen hoor.
heb ik oook gedaan mijne kwam in een zakje is denk ik dus ook oem.

anders is er nog een gehackte versie

http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?download_id=1517

Black Tiger
17-12-2003, 02:12
kijk dan kan ik beter mischien wachten?
Ach je kan wel blijven wachten, zo hebben we nu een 160 gb harde schijf en de 200 komt ook wel snel.
Heb je straks de dvd9 brander, dan kun je ook wachten, want Philips is bezig hoorde ik vanavond op de tv, met een nieuw soort media voor de consument, waar je 5x zoveel data op kwijt kunt als op de huidige DVD's.

Ik weet zo niet echt snel (misschien een van de anderen?) weer de info boven water te toveren waar dat stond over die dvd9 branders en wanneer ze verwacht worden.

Zelf zou ik momenteel gewoon voor het "normale" formaat +/- brander gaan, misschien wel de snellere speed (4x branden) en dan gewoon op het gemak een jaartje sparen alvast weer voor de nieuwere types die gaan uitkomen.
De pc wereld is wat dat betreft een wereld die nog enorm in beweging is en als je ziet wat er alleen al de laatste 5 jaar op dit gebied gebeurd is kun je wel blijven wachten op iets nieuws want er blijven gewoon dingen komen.

lonewolf
21-12-2003, 04:13
http://www.opus.nl/

Hier kun je uitzoeken welke schijfjes je wilt gebruiken. Zijn volgens mij niet zo duur, of er moet iemand zijn die ergens anders de schijfjes goedkoper kan krijgen.