DuckForum

Ga Terug   DuckForum > Off topic > Algemeen

Notities

Algemeen Algemene zaken die niet over sateliet gaan. leuke links e.d.

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 19-09-2004, 21:31   #1
tendoryu

Ontvanger(s):

Image:

Opslag:

boete zwitserland

ik heb in zwitserland verleden jaar de 30-07-2003
98 gereden waar dat ik 90 mocht
nu heb ik de vrijdag een boete (120zwitserse fr) met 3 foto's(van mijn voertuig) in de bus gekregen hadden ze al mijn gegevens opgevraagd
dus weigeren of ontkennen kan ik niet
de boete moet betaald worden binne 10 dagen naar een
rabo bank
nu iss mijn vraag heeft iemand ervaring met een boete uit zwitserland en of die rabo bank een nummer van nederland is of zwitserland
banknummer 3610.11.398

gr tendoryu
  Met citaat antwoorden
Oud 19-09-2004, 22:01   #2
hangslot
Duck SuperDJ

hangslot's Avatar

Bedankjes: 132
Bedankt 217 keer in 61 bericht

Ontvanger(s): dm800HD

Image: Overig

Opslag: HDD ext., NAS, Server, Overig

hangslot will become famous soon enoughhangslot will become famous soon enough
Dat bankrekingnr is gewoon Nederlands.
Ik zou het geld in mijn zak houden, Zwitserland hoort niet bij de E.U.
Tenzij je regelmatig in Zwitserland moet zijn natuurlijk, aan de andere kant, als je normaal rijdt, hoe groot is dan de kans dat je aangehouden wordt. Zorg er dan voor dat je in ieder geval altijd geld op zak hebt. Wordt je dan gepakt, kan je altijd nog betalen.

Dit stond 27 mei in het Leids Dagblad:
-----------------------------------------------------------------------
Een woordvoerster van het CJIB -het Centraal Justitieel Incasso Bureau dat de Nederlandse boetes int- waarschuwt dat er wel verdragen bestaan met BelgiŽ, Duitsland en Zwitserland. Met Zwitserland en Duitsland wisselt ons land kentekengegevens uit. Als je dus op vakantie wordt geflitst in een Zwitserse bergtunnel kun je na enige tijd een boete verwachten. Het bedrag is keurig omgerekend van Zwitserse franken naar euro's, die op een Groningse Rabobankrekening kunnen worden gestort.

Maar als u dat niet doet, hoeft u niet bang te zijn dat u in het holst van de nacht wordt gewekt door een holle klop op de deur. Want onze politie gaat niks innen, en een deurwaarder ook niet. Wel is er het risico dat bij een volgend bezoek aan Zwitserland -geen EU-land- aan de grens uw kenteken wordt gecontroleerd en dan zijn de rapen gaar.
Oud 19-09-2004, 22:30   #3
Kweetniet
duck lover

Kweetniet's Avatar

Bedankjes: 44
Bedankt 9 keer in 4 bericht

Ontvanger(s): dm500, dm800HD, dm7000

Image: OoZooN rel.

Opslag: HDD int., NAS

Kweetniet is on a distinguished road
deze site

Kijk een op de site ...
Om deze link te kunnen bekijken moet u op dit forum geregistreerd zijn

stja ik heb ook wel een last van een Zware rechter voet .
Oud 19-09-2004, 22:33   #4
BiG_G

Ontvanger(s):

Image:

Opslag:

Pfah,
Alsof je na een jaar een boete uit zwitserland of elk ander "buiten" land zou betalen.
Als voorbeeld geld in Duitsland de 3 maanden regeling. Indien je bekeuring niet binnen 3 maanden na overtreding binnen is, vervalt hij.

De kans dat je gegevens aan de grens gecontroleerd worden, zijn klein, laat staan dat ze in de gaten krijgen over een bekeuring van 8 km te hard van een jaar terug (als je nu zou gaan). Waarschijnlijk heb je tegen die tijd een andere auto... Nou....

Ik zou net als hangslot zei: geld in zak houden.

G
  Met citaat antwoorden
Oud 20-09-2004, 07:12   #5
tendoryu

Ontvanger(s):

Image:

Opslag:

ja maar ik woon in belgie ik weet niet als ze hier wel een regeling met zwitserland hebben?
mischien beter in de namiddag even naar holland gaan een rabo bank zoeken en betalen het is maar 77euro
ik vind het wel vreemd dat ik de brief na meer dan een jaar krijg

gr tendoryu
  Met citaat antwoorden
Oud 20-09-2004, 13:03   #6
binair

Ontvanger(s):

Image:

Opslag:

geflits

ik ben ook geflits een paar jaar geleden op terugweg van vakantie na 8 of 9 maanden kreeg ik ook een brief om te betalen 900 z frank maar ik heb nooit betaald kreeg later nog meer post en nog later een dagvaarding,,ook nooit naartoe gegaan toen kreeg ik de uitspraak 1100 z frank of 12 dagen arrest en daar heb ik ook niet op geantwoord..ik bedoel maar ,,wat wil je en kom je vaak in zwitserland..ik dus niet..maar de nederlandse justitie int wel bonnen uit eu landen maar zeker niet voor zwitserland..ik moet nog 2 jaar wachten en dan kan ik gewoon weer naar zwitserland..want na 5 jaar verval alles.

gr
bin
  Met citaat antwoorden
Oud 20-09-2004, 13:11   #7
tendoryu

Ontvanger(s):

Image:

Opslag:

kan goed zijn maar hangslot zegt er ook bij
Een woordvoerster van het CJIB -het Centraal Justitieel Incasso Bureau dat de Nederlandse boetes int- waarschuwt dat er wel verdragen bestaan met BelgiŽ, Duitsland en Zwitserland

dus als er verdragen zijn tussen belgie en zwitserland dan kan het voor mij anders uitdraaien

gr tendoryu
  Met citaat antwoorden
Oud 20-09-2004, 17:38   #8
Black Tiger
Technische Staf

Black Tiger's Avatar

Bedankjes: 913
Bedankt 375 keer in 101 bericht

Ontvanger(s): dm500, dm800HD, dm7020

Image: Nabilo

Opslag: HDD int.

Black Tiger will become famous soon enough
Normaliter hoor je er nooit meer iets van, maar als er een verdrag bestaat en ze zouden echt vervelend willen zijn, zouden ze je een incassobureau op je dak kunnen sturen en dan kun je die kosten ook nog betalen.

Het is dus een gokje, ik vind 77 euri wel heel erg duur voor die paar km. Ik zou eerst even kijken binnen hoeveel tijd zo'n boete binnen moet zijn bij de "verdachte". Als die periode verstreken is zou ik dan proberen schriftelijk bezwaar te maken tegen de lange periode die verstreken is (meer dan een jaar), zou ik trouwens zowieso doen.

Als dat niet helpt, tja dan blijft het je eigen keuze, of betalen of niet.
Oud 20-09-2004, 21:21   #9
tendoryu

Ontvanger(s):

Image:

Opslag:

77 euro vind ik ook duur voor die 8 km te hard
nu ik heb al van alles geprobeert via google om iets te vinden van verdragen tussen belgie en zwitserland en vind niets concreet
nu ben ik vandaag naar een bevriend rijkswachter geweest en hij vertelde mij dat ik moest kiezen of te wel betalen en 77 euro kwijt zijn of te wel keer op keer als ik een papier krijg gewoon weg doen en zeggen heb nooit iets gekregen
en zwitserland de eerste jaren gewoon vermeiden en moest ik toch via zwitserland naar italie gaan genoeg cash geld bij hebben voor het geval ze mij tegen houden aan de grens
nu ben ik zelf nog steeds aan het twijfelen betalen of niet
en als ik niet betaal gewoon via oostenrijk naar italie
en ook van het termijn de flits is van 30-07-2003 en de brief is van 15-09-2004
ik wil eigenlijk ook niet betalen omdat ikzelf mij niet kan verdedigen hoe weet ik nu van meer dan een jaar geleden waarom ik dus 8 km te hard reed

gr tendoryu
  Met citaat antwoorden
Oud 21-09-2004, 18:36   #10
Black Tiger
Technische Staf

Black Tiger's Avatar

Bedankjes: 913
Bedankt 375 keer in 101 bericht

Ontvanger(s): dm500, dm800HD, dm7020

Image: Nabilo

Opslag: HDD int.

Black Tiger will become famous soon enough
Dan doe wat die rijkswachter zegt en betaal gewoon niets, er zit toch een verlooptijd op dus na verloop van tijd houdt het vanzelf op. En zorgen dat je kunt cashen als je in Zwitserland bent.

Dat land is zowieso een afrader als doorrijsland vanwege die dure sticker die nu iedereen moet hebben.
Mijn advies om in Italie te komen vanuit Belgie of Nederland is ofwel via Oostenrijk of via Frankrijk.
Zwitserland kan in gevallen korter zijn, maar Frankrijk is ook heel hele mooie omgeving en als je toch op vakantie bent... ach dan is het genieten van die mooie omgeving ook wel prettig.

En hoe vaak controleren ze nu aan de grens op kentekens.....
Eigenlijk vind ik ook dat je je moet kunnen verdedigen tegen zoiets en dat het dan niet zo kan zijn dat ze meer dan een jaar later eens een brief sturen.
Als er contracten zijn tussen landen dan kan de uitwisseilng van die gegevens vele malen sneller.
Dus doen alsof de neus bloedt, en niets weten van boete en ook geen papieren of brief gehad.
Oud 22-09-2004, 07:07   #11
tendoryu

Ontvanger(s):

Image:

Opslag:

Thumbs up

zal ik ook doen

gr tendoryu
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus